Review : Killer Is Dead

Sneller dan je kan denken, gehuld in een schaduw …Met zijn vlijmscherpe samoerai zwaard en imposante volledig automatische machinegeweer aan zijn arm…

gekleed als de nacht, bewegend als de nacht. Hij is de assasinator , de killer ,

 

Hij is de nacht & Duisternis…hij is ….

Neen we hebben het niet over The Dark Knight , al zou je dit wel kunnen denken.

We spreken over Killer Is Dead , een (ietwat) abstracte Anima game van de makers van

Lollipop Chainsaw richten hun pijlen op de hardcore anime/manga fans in een zieke sfeer.

Verhaal : 

 Jij bent een executionaar , Mondo Zappa die opdrachten ontvangt van Bryan , een  firma die opdrachten verwerkt om mensen om te leggen.

Bryan is een Cyborg en geeft jou de opdracht om gevaarlijke misdadigers te vermoorden van over gans de wereld.

Met een Samoerai zwaard in je linkerhand, en een rechterarm die bionisch opgevoerd is en kan omvormen tot  verschillende wapens : waaronder een machine geweer, een dril en andere voorwerpen.

Grafisch : 

Cel shaded animè zou de beste beschrijving kunnen geven voor deze abstracte tekenstijl die toch goed weet te werken in deze type games.

Killer-Is-Dead_Fami-Shot_01-16_002Het uiteraard eerst wat wennen bij het gevoel alsof we wat slechte paddenstoelen hebben gegeten in onze gehaktballen met tomatensaus.

Het voelt aan alsof we doorslaan op een te hoge koorts , zwetend en trippend terwijl we proberen onze hoofd erbij te houden.

Jou Side-kick , of chick blijkt nog eens extra op deze toon in te spelen door een sugar rush , hyperenergieke spirit te leveren alsof we zomaar een tienermeisje mee hebben die spontaan kwijlt over haar favoriete popidool.

Gameplay : 

Zoals we al zeiden  heb je een zeer opgewekte assistente Mika , een sexy Vivienne en de big baas Bryan.

Zij regelen de boekhouding van de opdrachten, regelen de opdrachten wie wat krijgt.

In het begin komt dit wat over als routine, altijd maar hetzelfde doen , we beseffen niet goed waar het verhaal overgaat en hebben lang geduld nodig voor we ontdekken dat er een overkoepelend verhaal in Killer Is Dead zit verwerkt.Killer-Is-Dead_Fami-Shot_01-16_009

Hack & Slash is de voornamelijke gameplay elementen die je tegenkomt, zeg maar een Shooter in een mix met een hak-die-in-mootjes stijl.

Wanneer de actie klaar staat worden we afwisselend verwend met een cut scene waarin de personages een gesprek met elkaar aangaan en voortzetten.

Stel jezelf geen vragen over het verhaallijn, zelfs wij geraken er nog niet aan uit … iets dat de maker klaarblijkelijk zo wou.

Maar we hadden het duidelijk over ook de besturing en laat ons niet hierover afwijken terwijl we nog altijd proberen  te verhaal waar het verhaal over gaat…

Hakken, schieten  en natuurlijk blokken.

Zeker de counter systeem is speciaal opgebouwd dat wanneer je blokt op moment je geraakt word, dat je deze van je afslaat en een tegenaanval kan inzetten.

48919-killer-is-dead

Tactisch je voortbewegen is dan ook uiterst belangrijk als je wil overleven.

Jou aanval word dan ook weergeven in een zwart, wit en rode beeld die soms wel wat storend kan overkomen als je jezelf plots als een schets op het scherm ziet verschijnen.

Terwijl deze defensie ram je dan je Katana of vuisten zoveel mogelijk in je tegenstander waardoor je een gigantische Comboscore weet op te bouwen.

Upgrades zijn aanwezig in de vorm van extra Health  of verleng je Bloodbalk die je extra speciale aanvallen laat uitvoeren.

Elke experiencepunt die je verdient is inzetbaar voor nieuwe skills en upgrades en verschijnen in het spel als Moon Cristals.

Geluid : 

We houden van Anime en daarom toen we de keuze kregen tussen English & Japanese, moesten we niet lang nadenken

Het Japans is een sierlijke taal , die ons altijd doet wegdromen aan de tijd van de Shoguns en samoerai en ook hier weet deze sierlijke taal terug ons in te palmen.

Stemwerk werd verzorgd voor de originele soundtrack door Ryotaro Okiayo die al voor tal van andere Anime’s ook de stem heeft gegeven.

Terwijl voor de Engelse versie gedacht was aan Patrick Seiltz die ook al wat ervaring heeft verworven in andere Gaming Voice Overs.

Het voelt aan alsof de Anime volledig tot leven komt op onze scherm.

Grappig :

Tussen de missies door krijg je zijmissies in de vorm van Bonuslevels die je tussen de verhaallijn door.

Deze zijn telkens gebaseerd op de level die je net hebt voltooit en varieren van gevechten tot mnder interessante missies zoals bv op een motor iemand door steegjes achtervolgen of racen.

KillerIsDead-81Andere Side Missions zijn de Mondo Girls waarin je een Mondo meid moet versieren door naar ze te staren en schakel dan ook maar over naar Gigolo Vision die gewoon jou toelaat om kwijlend te gluren naar Borsten , benen en naar hun kruis …zeiden we al dat dit een Anime/Manga game is ?

Slaag je erin je balk te vullen, dan mag je haar binnenhalen door een geschenkje te geven waardoor je vervolgens een andere Bar mee weet te vullen en een sexy cut scene in ruil krijgt.

Conclusie 

Killer Is Dead die van de hand komt van Grasshopper is weer een zeer speciale ervaring zoals we eerder mogen kennen in de wereld van manga & Anime.

Een apart verhaal , trippende omgeving en veel onduidelijkheden met een verhaal die we nog niet direct snappen.

137763662044

Gevecht stijl is echt een aanrader  en geeft je het Saiyan gevoel , enigste minpunt is die camera die vaak ons niet kan volgen omdat we te goed zijn (?) .

Wissel het af met de boob-lurking ,side Missions en andere missies en de fans hebben wat ze altijd al wilden om hun honger te stillen.

Playr00m gamingscore mag dan een duidelijk zijn met

8,2/10

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights