Review : Sacred 3

Game news PC PS3 Review Spotligh Xbox 360

Sacred 3 is nog zo’n pareltje waar Deep silver wist de handen op te leggen.

De besten delen uit eerdere delen door de mixer halen om een 3de editie te bekomen die aan elkaar hangt van de spare parts is een truc die ze gelukkig niet kozen te gebruiken.

Een vrees die we toch wel hadden bij het vernemen van een 3de telg in de reeks

Wat is Sacred ?

Voor zij die niet tever in het geheugen willen grabbelen en willen weten onder welke type we Sacred kunnen plaatsen : een grote doolhof, vol slechterikken en obstakels in een top view zoals recentelijk nog te beleven was in de Games For Gold game : Lara Croft And The Guardian Of Light.

Een lineaire actie-rpg met een goed verhaal of een poging toch probeert neer te zetten.

Besturing :

Geen overdreven combo’s en settings, maar een zeer eenvoudige “pick up and play” besturing.

Reken er wel op dat je elkaar nodig hebt in de game met de nodige portie co-op.

14606481817_fb8ae157d2_b

Elke personage heeft wel een reeks aan aanvallen die mooi verdeeld zijn over elke knop, zodat elke knop 1 ding doet.. maar toch ga je vaak in de nood belanden waarbij je toch je medespeler zijn hulp nodig hebt.

Gameplay :

Sacred 3 is een lineair game, je legt een parkoers af die je verplicht moet volgen, als je nu wil of niet ..

Levelen speelt niet echt een rol, gezien er geen levels vergrendelt zijn.

Grafisch en aan funfactor ziet Sacred 3 er best “ok” uit.

Maar doordat er vaak hetzelfde om de zoveel keer gebeurd , gaat Sacred snel vervelen.. we lopen rond in een wereld, zoeken een pad van A tot Z terwijl we onderweg enkele tegenstanders afmeppen… and thats basically it.

Je vind wel 2 nieuwe wapens, maar veel verandering word er niet gebracht.

Enigste vernieuwing die je er kan vinden is de mogelijkheid om skills te upgraden/unlocken waardoor je nieuwe aanvallen ontgrendeld.

Conclussie :

Sacred voelt sterk aan,maar onze menig is dat hij sterk faalt op vele punten :

Co-op is altijd fun , zeker met 4 spelers maximum.

14606481817_fb8ae157d2_b

Maar de moeilijkheid word er echter niet harder op, en we voelen geen verschil in het gans level gebeuren.

Dus schuldig geven we toe dat we enkele keren moesten “Saai” roepen terwijl we weer gewoon door de gang hollen, hakken en naar het eind punt ons begeven.

Score is dan ook een bescheiden

4/10

Geef een reactie