Review : The Evil Within

Toen Bethesda The Evil Within aankondigde, kon de tijd van Halloween geen betere releasedatum zijn.

Shinji Mikami is een legende in de gaming dankzij  de Resident Evil reeks en in The Evil Within neemt hij ons weer bij de keel vast zonder ook maar aan te denken die te lossen.

In een amper verlichte kamer, met een surround op maximum niveau en in 3D effect beslissen we om de grote horror factor te nemen.

The Evil Within … wij zijn er klaar voor!

Het verhaal begint pas echt wanneer we ontwaken als een stuk vlees, klaar om verwerkt te worden.

Op de achtergrond zie ik een butcher, een vreemde personage die a la horror film genre zijn vlees, of zeg maar corpsen bewerkt.

Wanneer we ons los krijgen , voelen we de adrenaline stijgen in het lichaam.

Ontwijken ja !

Betrapt worden Neen !

Uit de buurt blijven zeker !

Verhaal :

Jij bent Sebastiaan Castellanos , Detective van dienst.

Wat je beroep is , speelt niet echt een rol … in leven blijven is belangrijker.

Je gaat op onderzoek in een moordzaak in het Beacon gesticht.

Samen met je partner Joseph Oda en Julie Kidman die pas aan de slag is gegaan, ontmoeten jullie een krchtige bruut die er niet op uit is om je een knuffel te geven.

Evilwithin_XboxTrailer_THUMB

Bedenkt in een witte hoodie en vol brandwonden staat de reus voor je ogen om je bewusteloos te meppen.

Eens je wakker word bevind je zich als een stuk vlees in een ruimte waar je dient te ontsnappen aan de bruut … vol gevaarlijke vallen en met een monster op de hielen weet je net op tijd te ontkomen.

Doorheen de gangen van een mental institution is namelijk elke gang, elke kast en elke mogelijkheid om je te verbergen een stukje voor je overleving.

Buiten is de wereld in chaos met aardbevingen en grondverschuivingen.

Besturing :

Wapens ? Wat je vind is bruikbaar en dien je ook te gebruiken!

Schaars zijn de voorwerpen en ammo, elke kogel die je vind ga je dan ook voor je deze gebruikt tot 3 maal toe moeten berekenen hoe je deze zal gebruiken… is het echt nodig ? of kan je met tact deze besparen voor toekomstig gebruik ?

maxresdefault

Genoeg rondsluipen zonder een kogel te verspillen, kan al je leven meermaals redden.

Wil je echt je kogel(s) gebruiken ? Make it count !

Wij speelden The Evil Within op de laagste mogelijkheid, en nog zouden we ons achter onze zetel willen verbergen.

Moeilijkheid :

Eindbazen hier en daar in grote aantal , overal boobytraps zoals explosieven om nog maar te zwijgen van een vlees grinder in begin van The Evil Within die ons wil omvormen tot Americain Preparè …

the_evil_within_had_zo_vet_kunnen_zijn

Overal waar je gaat is he op je tellen letten, want zelfs een kat met 9 levens wil niet de 1001 manieren meemaken hoe je om het leven kan komen.

Spelduur :

15 van de verschrikkelijkste Gameplay uren telt The Evil Within.

15 uur die zeker de moeite waard zijn en je elke seconde een ongekende niveau aan angst leveren.

Gelukkig kan je falen en herproberen zonder terug van af te beginnen zoals in Saw : The Game.

Soundtrack :

Geluid in The Evil Within kruipt in Audio onder je huid,

Sommige dialogen klinken ietwat 90’s, terwijl de emotie door je aderen razen.

Een ongeïnspireerde dialoog brengt niets van The Evil Within stuk, gezien we het van de emotie te druk hebben in het ontwijken van alle gevaren.

Grafisch :

Sfeervolle settings, en omgevingen komen aan boord in de weinige locaties.

url

Kenbaar is dat de makers van Resident Evil hun expertise in The Evil Within verwerkt hebben, als je bekijkt hoe gedetailleerd de Laboratorium ogen, en hoe schitterend de psychiatrie eruit ziet terwijl je in de HUB vertoeft om een save te plaatsen.

Conclusie :

We deden ons best om geen verhaal te spoilen,

Van Bethesda kregen we zelfs een “In Case Of Emergency” envelop met een deftige walkthough in geval we het niet meer aankonden … bijna werd de zegel verbroken trouwens.

The Evil Within bulkt van de emotie, angst en sleurt je in de game mee.

Schaars omspringen met de nodige ammo, en wapens is een belangrijke boodschap.

Werken met de tools die je er vind.

Grafisch voelen de omgevingen soms gemakzuchtig aan terwijl ze toch vol detail uitgewerkt zijn… we voelen ons per locatie “Te” veilig… een valse gevoel die The EVil Within ook weet te geven aan je.

Met een uiterst uitdagende niveau en intrigerende verhaal krijgt The Evil Within de score van

header

. Het is daarom extra jammer dat die locaties nogal gemakzuchtig aan elkaar worden geknoopt en het verhaal vooral op het einde te veel steken laat vallen.

8,2/10

Enig nadeel ? Stemwerk laat wat wensen over, ook al is de soundtrack sfeervol en spijtig genoeg zijn de locaties in een kleine aantal aanwezig.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights