Review: Middle-Earth : Shadow Of War

Het is geen gemakkelijke opgave om Shadow Of War van Middle Earth te beschrijven.

 

Met een gigantische, uitgebreide wereld is het de vraag: Waar kunnen we het best beginnen?!

Het vervolg op Shadow Of Mordor is groter dan zijn voorganger, terugbrengt de geest van Celebrimbor de held Talion weer op een pad met de Orks eb Uruk-hai’s

Verhaal gaat verder waar deel 1 stopte.

Verhaal:

Je speelt opnieuw als Talion,

Na het eerste deel waarin je te weten komt wat er met het lot is gebeurd van zijn vrouw en zoon.

Talion en Celebrimor zijn gescheiden van elkaar wanneer de spin Shelob uit is op de nieuwe ring die gesmeed werd door Talion.

Zij heeft Celebrimor in zijn macht en Talion onderhandeld met de Shelob.

In ruil voor de ring krijgt Talion de Wraith , Celebrimor terug.

Met geen verdere keuze gaat Talion akkoord en als dank krijgt hij nog een vision erbij boven op.

Talion word hier duidelijk gemaakt over de komst van de vernietiging van Minas Ithil.

Spreekt voor zichzelf dat Sauron hier terug achter zit.

Om deze ramp te voorkomen is het dus aan Talion deze te vermijden en Saurons plannen tegen te houden.

Gameplay:

Eerst en vooral merken we dat er geen zichtbare save mode meer aanwezig is, dit betekend niet dat je telkens overnieuw dient te starten, maar het neemt wel weg dat je jouw progressie ziet waar je al zit.

Spijtig is ook dat je eerdere save game uit Shadow of Mordor niet wordt overgedragen zodat jouw personage terug op 0 begint.

Je begint met enkel als basis gerief een zwaard en een dolk, al de rest is weg!

Dankzij een nieuwe skilltree kan je weer gaandeweg je ervaring uitbreiden, de eerste paar uren/queesten zul je toch weten te groeien en eens je jouw skills leert en eindelijk onder de knie hebt zal je merken dat je al klaar bent voor de volgende “upgrade”

Het Nemesis systeem werd verder uitgebreid door toevoeging van enkele vaardigheden.

Iedere Orc krijgt een plaats in de hiërarchie, van dommer en simpele Orcs tot de meer moeilijke gevallen.

Overlords zul je dus liever niet tegen willen komen die bovenaan de list staan.

Deze worden dan weer beschermt door Warchiefs en kapiteins.

Dus wanneer je denkt snel erdoor heen te gaan … succes en was leuk je te kennen!

Je kan de Orc Captains bevelen om van binnenuit het vijandelijke leger te bespioneren of zelfs te vernietigen.

Het Nemesis-systeem blijft op die manier vernieuwend

Je zult hier toch even wat de nodige geduld voor moeten dienen ui te oefenen…

Grafisch:

Naast alle lekkers in de gameplay, hebben de makers ook aan de wereld weten te sleutelen.

Groter en beter is het concept en een must voor elke fan zowel nieuw als oud.

Iedere regio bezit over een fort die je dien te veroveren, beetje zoals de Dens uit andere games.

Deze leveren samen met het tal aan side Queesten een mooie aanvulling op de gameplay speel duur.

Ze leiden je voldoende af van de main queeste maar let ermee op .. Want verleiding is de duivel tenslotte.

De Queesten geven je wel de extra training zodat jouw personage alsmaar sterker wordt door nieuwe skill punten, wapens, in game geld te verdienen en zo naar believen je personage kan aanpassen.

Conclusie:

De wereld van Middle Earth – Shadow Of War is ontzettend groot! Uitgebreid Groot!

Je zou werkelijk niet weten waar eerst te beginnen als iemand je vraagt deze titel te beschrijven.

De aangepaste skilltree is wel leuk maar spijtig dat alle effort uit vorige editie verloren gaan.

Bijna 10 uur duur het voor je de beste Skill bezit en als je weet dat ongeveer je toch na 40 uur spelen je nog niet op je maximum ben ….

Zult je wel beseffen dat dit een lange rit word.

Het verhaal is zeer vermakelijk maar door de zijmissies zal je soms wat verwarring krijgen over hoe het nu allemaal in elkaar zit.

score:

Toch krijgt Shadow Of war van ons wel een

9,5/10

van ons

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights