Review : Division 2

The Division 2 gaat verder en neemt je mee waar 3 jaar geleden de straten van New York werden besmeurd door een virus.

3 jaar later bevinden we ons in het Capitool van USA , Washington DC en waar er geen zombies te vinden zijn mag je toch een straat vol ellende verwachten en mensen met minder goeie bedoelingen.

Verhaal :

 

Gameplay :

In iedere zone krijg je tal van keuzes als je nu de hoofdmissie wil vervolgen of gewoon bezig houden met wat zij missies vooraleer je het verhaal verder zet.

Net zoals in de meeste games verzamel je Loot die je kan verkopen of inruilen.

Wapens en Armor vind je overal terug als je goed genoeg zoekt in Washington.

Al die armor en upgrades variëren naargelang de sterkte van het item.

Tijdens een gevecht is het ook een belangrijk verschil tussen leven en dood wanneer je armor na enkele seconden al breekt of het weet te weerstaan aan de verschillende aanvallen.

 

Om een film erbij te nemen, voelt de sfeer beetje aan als I am Legend of Walking Dead scenario.

Een zomerse gevoel in een verlaten stad met hier en daar een hinderlaag door de “Hyenas” zoals ze genoemd worden.

11 zones lang dien je stuk per stuk vrij te spelen en veilig te krijgen terwijl het vuur je aan de schenen word gelegd.

Grafisch:

In division 2 werd ook gekozen om visuele pracht te presteren.

Zijn uitstekende weer mechanisme weet de sfeer perfect aan te passen wederom het nu gaat om een stortvlaag aan regen , waardoor je geen meter voor je uit kan zien en plots tussen een lopende vuurgevecht beland.

Of als het nu gaat over zonnige weer waar je rondloop te scouten in de hoop niet in een belaging terecht te komen.

Oog voor detail werd alvast goed uitgewerkt.

Level designers wisten zelf terug easter eggs te verbergen (die we niet gaan spoilen) en kleine oogwenkjes en realisme te implementeren .

Verschillende locaties zoals Hotel, nieuwsstudio, museum en theaters zijn zorgvuldig uitgekozen zodat deze in het verhaal passen.

Geluid:

Qua geluid hebben de makers bij Ubisoft detail weten te brengen in de diverse sfeer momenten.

Wanneer het gevecht hevig tekeer gaat voel je dan ook Sinderen in kraakhelder niveau, zelfs het weer word realistisch weergeven wanneer je de donderslagen hoort knallen rond je .

Kraakhelder detail is belangrijk voor wie via surround effect van nog meer realisme wil genieten.

Squad :

Division is een team verband-game, je kan natuurlijk in je eentje gaan maar “every hero need a back up” en die back-up zal je nodig hebben voor de dekking wanneer je in een hinderlaag terecht komt…

 

 

Een team is maar zo sterk als zijn zwakste schakel en elk team member heeft zijn functie, als het nu gaat om de lokale bait, of sniper, of helper en support …

Be as strong as your Squad !

Say Cheese and lachen in de camera !

Zelf ben was ik geen “Leroy Jenkins” maar had ik de hulp nodig opgeraapt te worden.

Met mede dank aan Squad Members:

  • BelgiumForce 
  • MsPumpking
  • Boele

Conclusie :

The Division 2 is gewoon groter en beter  !

Dat het regen je zicht belemmerd is een bijzaak, dat de tegenpartij je easy weet te vinden tijdens een gevecht terwijl je niet weet van waar het komt is een andere zaak.

Overleven is de boodschap in een Looter shooter scenario.

The dark zone zal je de ultieme loot weten geven als jij het aan kan om te serveren als opgejaagd wild.

Vanaf jij de goodies in je bezit hebt, word jij het geliefde doelwit van allen die niets te verliezen hebben.

DIvision 2 is nu verkrijgbaar op PC , Playstation 4  en Xbox One

Score :

8,7/10

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights