Tomb Raider: Crystal Dynamics en AMD introduceren TressFX

Veel gamers wachten er al lang op en vooral sinds het begin van het 3D-tijdperk maar het is iets dat zoveel in beslag neemt dat het ook het moeilijkste maakt om te creëeren.

Realistisch Haar:

Het heeft nodig:

  • Tienduizenden kleine, individuele semi-transparante haarstrengen
  • Deze moeten stuk voor stuk complexe schaduwen afgeven
  • Anti-aliasing vragen.
  • Berekeningen moeten voortdurend geüpdatet worden om samen te vallen met de bewegingen van het spelpersonage

Voor zo’n project konden bedrijven niet alleen maar op zichzelf rekenen maar moesten kijken naar een samenwerking. Hierbij neemt AMD Gaming Evolved en Crystal Dynamics de eerste stapTomb Raider 2 maar ze wouden hierbij een sensationele rekenkracht van Graphics Core Next architectuur inbrengen om zo het haae van de spelpersonage, in dit geval Lara Croft, zo realistisch mogelijk maken. Het werdt een werkelijke uitdaging omdat Lara Croft (en haar kapsel), die wereldberoemd is door haar gedurfde persoonlijkheid en haar iconische paardenstaart, zo realistisch als maar mogelijk is te maken voor het uitbrengen van de nieuwe Tomb Raider in 2013 maar ook om het realisme in PC gaming naar een hoger niveau te brengen.

Dankzij een intensieve en langdurige samenwerking is het eindelijk zover en kunnen ze dus in hun nieuwe game hun resultaat presenteren: TressFX Hair, het heeft een combinatie van geavanceerde belichting, individuele fysica en ‘collision detection’ om geëvenaard realisme te bewerkstelligen in dit laatste hoofdstuk van PC gaming beeldkwaliteit.

We mogen ook niet vergeten dat het ook mogelijk gemaakt kan worden dankzij DirectCompute, ingezet om de real-time physics simulatie voor TressFX Hair te berekenen, die de enorme, parallelle processormogelijkheden van den  Graphics Core Next architecture laat benutten waardoor TressFX Hair in staat is om verbazingwekkende beelden te produceren wat tot voor kort enkel behouden werdt aan pre-rendered beelden. Naast dit moeten we ook wel kijken naar het reeds bestaande werk van AMD aan Order Independent Transparency (OIT) techniek dat gebruikt maarkt van Per-Pixel Linked-List (PPLL) datastructuren om de rendering, complexiteit en geheugenverbruik te beheren.

ETomb Raider 3r werdt ook gekeken om te vermijden dat het haar door andere vaste materie zou gaan zoals kleding, lichaam,… en ook om haar terug in positie te brengen na dat het verplaatst was door een externe kracht, wind, het naar beneden springen en dan terug rechtstaan,… .

Grafische kaarten voorzien van de Graphics Core Next architectuur, zoals de AMD Radeon™ HD 7000 Series, zijn bijzonder goed uitgerust om deze taken uit te voeren dankzij de combinatie van het razendsnelle geheugen op de chip en de enorme processorkrachten van biljoenen berekeningen per seconde. Deze perfecte match tussen software en architectuur wordt verder verbeterd door diverse codeoptimalisaties van Tomb Raider waardoor AMD Radeon™ graphics de beste manier is om Lara Croft’s nieuwe, uitzonderlijke avontuur te ervaren.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights