Activision breidt een aantal licenties uit

Game news

Activision Publishing, Inc., een volledig in eigendom zijnde dochteronderneming van Activision Blizzard, Inc. heeft ons laten weten dat ze het aantal licenties van het bedrijf in minder dan een jaar tijd verdubbeld hebben naar meer dan

150 Licentiepartners

Hun licenties zijn gecentreerd rond 2 van de grootste franchises in entertainmentbusiness

  • Skylanders Wereldwijd gesteund door belangrijke partners zoals
    • Penguin
    • Topps
    • Rubies
    • MEGA Brands
    • PowerA
    • Steun van de allerbeste licentieagenten buiten de VS
    • American Greetings
    • KIDdesigns
    • Cortine Leomil Group
    • USAopoly
    • MZBerger
  • Call of Duty
    • Turtle Beach
    • BioWorld
    • PowerA
    • Brady Games
  • Natuurlijk kunnen ze het niet bij deze 2 houden want ze gaan voor uitbreiding en dus willen ze zich gaan focussen op de nieuwe game van developer Bungie

    Destiny

    Met grote verwachtingen wordt er uitgekeken naar deze titel en dus is Activision zeker dat dit een perfecte toevoeging zou zijn voor hun licenties.

    In de afgelopen 18 maanden is Activision één van de snelst groeiende licentiegevers geworden en heeft het onlangs de 100ste plek behaald op de wereldranglijst van licentiegevers verzorgd door License! Global’s Top 150 Global Licensors List of 2012.

    “Onze licentiestrategie is erop gericht om partnerschappen aan te gaan met marktleiders en branche-experts die goed aansluiten op de demografie van onze games en die zorgen voor waardevolle brand extensions, Een diepere penetratie in de retail vormt een belangrijk onderdeel van onze uitbreidingsplannen. Licenseren heeft ervoor gezorgd dat we zichtbaar werden buiten de bekende kanalen van de game-industrie en het zorgt ervoor dat onze fans meerdere mogelijkheden hebben om met onze producten in aanraking te komen. Daarbij komt dat de programma’s zorgen dat we ruimte krijgen bij niet-traditionele gaming retailers in Europa, zoals W.H. Smith en Smyths. Deze zomer gaan we onze retail kanalen met meer dan een derde vergroten ten opzichte van vorig jaar.”

    zegt Ashley Maidy, Vice President of Global Licensing & Partnerships van Activision.

     

    Ter ondersteuning van de award winnende Skylanders franchise, heeft Activision ervoor gezorgd dat de licentiehouders uit belangrijke branches komen, zoals Uitgeverij, Kleding, Back-to-School, Game Accessoires, Bouwsets, Beddengoed en Feestartikelen. Daarnaast hebben promotionele partnerschappen geholpen om het bewustzijn van het merk te vergroten. Hieronder valt bijvoorbeeld een nationale promotieactie in de VS met Frito-Lay, later gevolgd door McDonald’s USA LLC, welke het Skylanders Giants Happy Meal programma in april 2013 in Noord-Amerika lanceerde. In de loop van dit jaar zal deze samenwerking met McDonald’s ook in andere landen worden uitgerold.

    Geef een antwoord