Lara is back in Tomb Raider
Vanaf vandaag lig Square Enix nieuwste game in de winkel en tevens ook laatste nieuwe deel van Tomb Raider, ontwikkeld door Crystal Dynamics®, voor Xbox 360, PlayStation 3 en PC.
Darrell Gallagher, Head of Studio bij Crystal Dynamics
Het creëren van iets echt bijzonders is ongelooflijk moeilijk. Je moet het echt willen: je moet gepassioneerd zijn, je moet er om geven en je moet jezelf er aan willen toewijden
We hebben een studio vol getalenteerde mensen die hun ziel en zaligheid hebben gestoken in het maken van deze game.
Voor het team is dit meer dan alleen een game op hun CV,
het is echt een reis geweest.
We hopen dat de game die we hebben gemaakt zal beklijven en dat dit een zeer verdiende wedergeboorte is voor Lara Croft.
Tomb Raider, geschreven door Rhianna Pratchett en John Stafford met muziek gecomponeerd door Jason Graves, vertelt het intense begin van Lara Crofts verhaal en haar ontwikkeling van een onervaren, jonge vrouw naar geharde overlever.
Gewapend met alleen haar oerinstincten en de gave om verder dan de grenzen van het menselijk uithoudingsvermogen te gaan moet Lara vechten om de duistere geheimen van een vergeten eiland te ontrafelen en te kunnen ontsnappen aan haar ijzeren greep.
Dit is de eerste Tomb Raider game die ook een multiplayercampagne bevat, gemaakt door Eidos Montréal.
De release van de game gaat gepaard met een scala aan producten en interactieve media, waaronder een Strategy Guide en Art Book (Tomb Raider: The Art of Survival) van Brady®, een stripboek van Dark Horse geschreven door Rhianna Pratchett (Tomb Raider: The Beginning), een officiële soundtrack, hoesjes voor mobiele telefoons, de Tomb Raider online store en de The Final Hours of Tomb Raider app.