Square Enix en Luminous Productions presenteren nieuwe story trailer van Forspoken

Epic store Game news PC PS5 Steam

SQUARE ENIX® heeft een nieuwe story trailer onthuld van Forspoken. Ook werd bekendgemaakt dat deze debuuttitel van Luminous Productions in de lente van 2022 zal verschijnen.

De nieuwe beelden toonden meer details over hoofdpersoon Frey, een onbehouden, ruige maar ook straatwijze jonge vrouw die onder moeilijke omstandigheden is opgegroeid in New York City.

De nieuwe trailer toont spelers ook meer van de op magie gebaseerde gevechten van Forspoken en de snelle, dynamische bewegingen die een belangrijke rol spelen in de gameplay.

In de loop van haar avontuur leert Frey tientallen verschillende soorten magie en machtige spreuken gebruiken, en deze zullen goed van pas komen tijdens haar reis door het even prachtige als gevaarlijke land Athia.

Frey’s quest voert haar naar verschillende omgevingen waar ze met een magische vorm van parkour doorheen kan bewegen.

Deze dynamische en acrobatische bewegingen, die worden versterkt door Frey’s mystieke vaardigheden, laten haar op een magische, snelle en vloeiende manier door de uitgestrekte landschappen van Athia stromen, zippen en zweven.

De trailer toont ook andere belangrijke personages van Forspoken, inclusief Frey’s metgezel ‘Cuff’, een magische, levende armband met de stem van acteur Jonathan Cake (Stargirl), die Frey helpt haar weg te vinden door de uitgestrekte landschappen van Athia.

Spelers maken ook kennis met Tanta Sila, een gek geworden, kwaadaardige heerser die geldt als de sterkste en meest formidabele matriarch van Athia, en op explosieve en spectaculaire wijze in gevecht raakt met Frey.

Tanta Sila is geacteerd en ingesproken door actrice en muzikante Janina Gavankar (True Blood), en haar debuut geeft spelers een indruk van de formidabele vijanden die ze in Athia kunnen verwachten.

Daarnaast verschijnen Keala Settle (The Greatest Showman) en Monica Barbaro (Top Gun: Maverick) in de trailer als Johedy en Auden, bewoners van Athia die vriendschap sluiten met Frey en haar tijdens haar reis ondersteunen.

SQUARE ENIX en Luminous Productions werkten samen met Hollywoord-schrijver Gary Whitta (Rogue One: A Star Wars Story), die het originele concept bedacht, en de bekroonde schrijver/director Amy Hennig (Uncharted-serie), die het verhaalconcept ontwikkelde in 2019 (voordat ze naar Skydance New Media vertrok).

De getalenteerde entertainmentschrijvers Allison Rymer (Shadowhunters) en Todd Stashwick(Devil Inside) hebben de leiding over het verhaal en script van Forspoken en schreven een spannend verhaal over het ontdekken van wie je bent en wat je plaats is in de wereld.

Rymer zegt :

Het schrijven van Forspoken was een magische ervaring

 

“De hoofdpersoon Frey is sterk, complex en zeer herkenbaar.

Ik kijk uit naar het moment waarop spelers met haar in verbinding treden.”

Stashwick:

“Net als voor Frey is het een lange, geweldige reis voor ons geweest. I

k ben heel blij dat mensen eindelijk op avontuur kunnen gaan door het verhaal dat we hebben opgebouwd.

Ik ben heel trots om deel uit te maken van dit team, dat een eigentijdse, vermakelijke draai heeft gegeven aan het fantasy-genre.”

SQUARE ENIX en Luminous Productions onthulden ook dat de muziek van de game wordt gecomponeerd door de BAFTA award-winnende muziekschrijvers Bear McCreary (God of War (2018) en TV-serie The Walking Dead) en Garry Schyman (Bioshock-serie).

Samen scheppen ze de ongebruikelijke toon van het spel om spelers onder te dompelen in een wereld van verwrongen schoonheid, waarbij ze hedendaagse elektronische beats laten samensmelten met fantasy-getinte muziek

We werken met heel veel plezier samen om de soundtrack voor Forspoken te componeren.

Toen we het script voor de game voor het eerst lazen, werden we meteen geraakt door het dynamische karakter van Frey en de contrasterende thema’s modern en fantasy die door het hele verhaal lopen, iets wat we wilden weerspiegelen in de muziek die we voor de soundtrack componeren,”

aldus McCreary en Schyman

Forspoken is in ontwikkeling voor de PlayStation®5-console (PS5™) en zal de volledige kracht van deze console benutten als toonbeeld van Luminous Productions’ filosofie om een game-ervaring als nooit eerder te leveren door de nieuwste technologie met creativiteit te combineren.

De game wordt gelijktijdig ontwikkeld voor de PS5™ en pc en zal in de lente van 2022 verschijnen.