Prototype 2

In  juni 2009 kwam Radical Entertainment naar buiten met Prototype, een game uitgegeven door Activision. Een game waarin we leerden hoe als Alex Mercer te overleven in een New York die volledig infested is van mutants en andere ‘infected’. Het feit dat je zelf kan muteren en shapeshiften maakt dit alles een interessant concept. Voeg daaraan toe dat het een sandbox game is en je kan van een goeie titel spreken.

 

Eind april van 2012 kregen we Prototype 2 voorgeschoteld.

Maar deze keer zie je hoe James Heller de strijd aangaat met mutants en ander gespuis maar voornamelijk eigenlijk hoe hij een einde wil brengen aan het Blacklight virus van Gentek en Alex Mercer.

Opnieuw is het shapeshiften en bovengenoemde natuurlijk mooi meegenomen. De gameplay blijft trouw aan de eerste game waarbij je naast de ‘main storyline’ ook altijd kan opteren om sidequests te gaan doen.

Deze sidequests zijn interessant in die mate dat ze een aangename afwisseling in gameplay bieden maar je daarnaast natuurlijk ook belonen als speler. Zo krijg je per side quest die je vervolledigt een mutation award. Deze kunnen variëren van een extra mutatie, in de vorm van een wapen tot het kiezen van een perk.
De side quests bestaan meestal uit vier tot zes mini opdrachtjes die je moet ondernemen.

Het leuke is dan ook hoe je merkt dat Heller steeds krachtiger wordt. Waarbij je tegen het einde van de game echt voelt dat je een veel sterker character onder de vingers hebt. Er wordt opnieuw ook met een level systeem gewerkt waar je een perk kan kiezen per keer je levelt. Een helikopter of tank kapen of volledig vernietigen zijn extra elementen die het een aangename ervaring houden.

Qua graphics ziet het er wel oké uit, het shapeshifting en andere animaties zijn vlotter dan in de eerste game. De game vertrouwd blijkbaar nog steeds op dezelfde engine die Prototype 1 gebruikte maar een beetje opgeboend. Het had beter gekund maar none the less was het een titel die vlot speelde. Je kan rekenen op een dikke 15 uur gameplay voor de main story en de meeste side quests.

Jammerlijk is ook hoe de AI van de meeste tegenstanders in de game te wensen over laat en het verhaal je niet echt aangrijpen waardoor je minder begaan bent met Heller.

Het rondvliegen in New York en terwijl alles op je pad vernietigen of een helikopter in mid-air uit de lucht slaan als een vlieg blijven weliswaar zalig en zorgen ervoor dat je als gamer toch iets langer dan gepland je console aan laat staan.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights