Review: Company Of Heroes 3

10 jaar geleden sinds het 2de luik uit de Company Of Heroes serie, en je zou denken dan ook dat de franchise ermee afgerond is.

Grote verassing toen Relic Entertainment de aankondiging gaf  over een deel 3.

Deze keer in  de dorpen van Italië en de woestijnen van Noord Afrika om de front linies te verdedigen.

Relic Entertainment heeft dan ook niet zomaar een vervolg voorts gebracht maar een verbeterde game systeem zonder afbreuk van hun belangrijkste aspecten..

Gameplay :

Een grote verbetering is de automatisme waar in plaats van handmatig je leger uit te bouwen, deze nu automatisch verloopt en via slim systeem ze daadwerkelijk ook weten wanneer dekking te zoeken of over een muur te klimmen.

De makers kiezen dan ook om niet de Command & Conquer toer op te gaan, maar de focus te behouden op  positionering, strategie en bewapenen van je leger met als eind doel map verovering.

Gevechten gebeuren op een klein niveau zonder overheersende drukte en met een aantal tanks naast je infanterie eenheden..

Facties:

De keuze bestaan uit verschillende groepen van facties waar je uit kan kiezen , met elk een unieke stijl in de gameplay.

  • Amerikanen
  • Brits
  • Duits
  • En de Afrika korps

Elk present met hun eigen stijl waarin de Duitse wehmracht en de deutsches Afrika korps toch een unieke stijl beheersen waar je met de Afrikaanse  zijn gesneuvelde tanken weer tot leven weten te brengen met behulp van een speciale voertuig. En de Amerikanen meer agressief te werk gaan en de vijand overspoelen.

Onderling is elke factie weer opgesplitst in groepen, battle groeps.

Hierdoor komen dan  speciale eenheden vrij en skills zoals bij de britse leger de indiase artillerie battlegroep ter beschikking valt die gebruik maken van mortieren en Ghurka soldaten.

De Amerikanen bezitten dan weer de Airborne battlegroep waarmee je paratroepers achter de linie van de tegenstander weet te droppen.

Naast de tal aan multiplayer gevechten tegen de AI werd er ook 2 scenario campagnes voorzien om te beleven.

Grafisch:

Voor de animaties werd met de beste details voorzien, waar je  bv geanimeerd de bouw van je tanks kan volgen en meer.

Ook tijdens de gevechten beleef je de animaties nauwkeurig mee met een levende AI karakter trekjes, eenheden zoeken dekking als ze beschoten worden of gaan dol enthousiast ten strijde.

Hier en daar zie je een “held” plots een tank beklimmen voor een snelle transport.

Het is dan ook te merken dat Relic Entertainment voldoende aandacht leverde aan cosmetische schade en stijl waardoor je de schade echt ziet groeien.

Conclusie :

Company of Heroes 3 is dan gedetailleerd uitgewerkt met de grootste zorg voor een realistische gevoel beide aan dynamische omgeving, eenheden, slijtage en schade.

Gestroomlijnde interacties en  voldoende actie op het veld leveren een strategische game op die meegaat met zijn tijd.

Score :

8,6/10

nu verkrijgbaar op PC Steam, en XBox Series X/S en Playstation 5 met de Console editie

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights